למה כדאי להעסיק רק מפעיל רחפנים מקצועי?- הנה 10 סיבות טובות

שוקלים לשכור שירותי צילום אווירי מרחפן? בשנים האחרונות תחום הרחפנים בארץ גדל ומתפתח, הרחפנים מציעים עוד ועוד יכולות ויישומים חדשים, בעיקר בתחום הצילום, המיפוי והמדידות, עם יכולות שלא היו בעבר ובעלויות אטרקטיביות. לא מעט גופים, מוסדות, אירגונים ואנשי מקצוע גילו את היתרונות הרבים שבשימוש בכלי הטיס האוטומטיים והביקוש לשירותי הרחפנים הולך וגדל.

עם העלייה בביקוש עולה כמובן גם ההיצע; כאשר מחירו של רחפן מקצועי בסיסי מתחיל מכ-5000 ₪ , דמי הכניסה לתחום, לכאורה נמוכים, מה שמפתה אנשים רבים לרכוש רחפן ולהציע באמצעותו שירותים שונים, ובעיקר שירותי צילום.

לא מעט אנשים חושבים שהיות שתחום הרחפנים יחסית חדש, עדיין אין חקיקה בנושא, אחרים, אולי בהיעדרה של אכיפה מספקת, פשוט מתעלמים מקיומה של חקיקה זו; אלא שבארץ קיים חוק טיס, שמגדיר במפורש את התנאים בהם מותר לאדם להפעיל רחפן למטרות של מתן שירותים באופן מסחרי. חוק הטיס אוסר על מתן שירותי צילום אווירי מסחריים על מי שאינו בעל רשיונות מתאימים ממשרד התחבורה, ומגדיר אספקה של שירותים כאלו ללא רישיון כעבירה פלילית; מצד הלקוחות, הם מתפתים לא פעם להעסיק “חאפרים” שעובדים ללא רישיון, בעיקרי בגלל המחיר הנמוך של השרות.

לעומת אותם “חאפרים”, עשרות בעלי עסק אשר מספקים שירותים בתחום הרחפנים החליטו להסדיר את פעילותם באופן חוקי ומקצועי ולעמוד בדרישות שמציבה להם רשות התעופה האזרחית, מתוכם כבר מעל 60 חברות בישראל זכו ברישיון ההפעלה המיוחל ופועלים כחוק.

אולם מעבר לפן החוקי של הפעילות ישנם לא מעט יתרונות נוספים בבחירת חברת רחפנים מקצועית ומרושיינת, שכדאי מאוד לשים לב אליהם.

אז הנה 10 סיבות טובות :

  1. ידע וניסיון בצילום אווירי

חברה בעלת רישיון הפעלה בתחום הרחפנים לא נולדת ביום אחד, תהליך הרישוי הוא תהליך מחייב, הדורש הכשרה, מה שמבטיח שרק בעלי המקצוע הרציניים ביותר, שפועלים זמן רב בתחום, יגיעו אל היעד הנכסף. מטיס-צלם מקצועי יוכל להביא תוצאה מיטבית ומהירה המתאימה ביותר לדרישות הלקוח , הוא ידע לספק פתרון מיטבי, כבר החל משלבי התיכנון ולהסביר ללקוח מה אפשר, ולא פחות חשוב מה אי אפשר לבצע, וכך להתאים את הציפיות ליכולת הביצוע. מטיס- צלם מקצועי מכיר את ה”שוטים” (יעפי צילום) השונים, ויודע לתרגם את רצונו וציפיותיו של הלקוח ל”שוט” המתאים ביותר ולהסביר מה כל שוט מביע ואיזה סוג של חוויה הוא מייצר. ידע ונסיון בצילום אווירי גם יעזרו בבחירת הרחפן המתאים ביותר למשימה.

הטסה דורשת ריכוז רב שבא לידי ביטוי בזמן קצר יחסית בו הרחפן נמצא באוויר ועליו לספק את התוצאה הנדרשת, בזמן זה על המטיס לשלב בין יכולת הטסה גבוהה ובטוחה, לידע מעמיק בנושאי הצילום (כיוון  המצלמה, צמצם, מהירות, איזו,  וויט באלנס (צבעים) פורמט, מספר פריימים לדקה ועוד)  ולא פחות חשוב לשיטת עבודה מקצועית ומסודרת, כי ביננו, מה שווה כל הטיסה אם אחריה מגלים שהמטיס שכח להפעיל את לחצן ההקלטה או מבזבזים יום שלם כדי להגיע ל”שוט” המיוחל?

  1. רשיון מטיס

המרחב האווירי בישראל, הוא הצפוף ביותר בעולם. יש לנו חיל אוויר מפואר אך ארץ קטנה מעליה הוא יכול לטוס, מה שמשאיר מעט מאוד אזורים פנויים לקיים בהם טיסות אזרחיות באופן בטוח. את הרחפנים בחברה מרושיינת מחוייב להפעיל מטיס בעל רישיון הטסה מרשות התעופה האזרחית. את הרישיון מקבל המטיס לאחר שעבר מבחן תיאורתי והדרכה מעשית והוכיח בקיאות ורמת שליטה גבוהה בנושאים מגוונים, כגון עקרונות הטיסה, מזג אוויר וחוקת טיס. מטיס רחפן בעל רישיון מכיר ויודע את מגבלות ההטסה במרחב, ובין אם מדובר בשטח פתוח או שטח עירוני, יש לו את הכלים לייצר סביבת עבודה בטוחה, ולא חשוב מכך, מתואמת ושקטה, כזו שאף אחד לא יוכל להפריע או למנוע מצוות הצילום לבצע בה את הפעילות, על פי התכניות ולשביעות רצון הלקוח.

  1. תאום מול רשויות

דמיינו לכם את התרחיש הבא, הזמנתם יום צילום עם רחפנים לצילום סרט תדמיל לחברתכם, הזמנתם במאי שחקנים ורכב, ונסעתם לחיפה לכמה שוטים באיזור עמק יזרעאל. והנה כשהכל כבר מוכן, וכלי הטיס עומד לעלות לאוויר, מגיע ועוצר לידכם ג’יפ צבאי, והחייל שיוצא מסביר בנימוס שאסור לכם לקיים טיסות באיזור, כיוון שאתם נמצאים בתוך איזור פיקוח של שדה תעופה צבאי. לא ידעתם? לא תיאמתם? זב”שכם, לכו לחפש מקום אחר.

  1. ביטוח

אחת הנקודות החשובות ביותר בפעילות הרחפנים, ושיש לגביה מעט ידע ומודעות, הינה נושא הביטוח, רחפן שיוצא משליטה (ב-99 אחוז מהמקרים בשל הפעלה לא מקצועית של המטיס) , עלול לגרום לפציעה חמורה. הפעלת רחפן לצורך מסחרי ללא רישיון, מעבר לכך שאינה חוקית, גם אינה ניתנת לביטוח. חברות רחפנים מרושיינות מחוייבות בביטוח צד ג’ בסכום מינימלי של כ-4 מיליון ₪ , ואילו מי ששוכר שירותים של חברה ללא רישיון חשוף לתביעות נכבדות שאין להן כל כיסוי ביטוחי.

  1. ארכיון צילומי אוויר

חברת צילום מקצועית ורצינית שומרת ארכיון מסודר של חומרים שצילמה בעבר. שימוש בחומרים מהארכיון יכול לא פעם לחסוך זמן יקר של ימי צילום וכמובן לא מעט כסף.

  1. שפה

ניסיתם פעם להיכנס לסט של סרט ולהבין מי רוצה מה בזמן אמת, או לעבוד עם צוות הנדסי של פרוייקט תשתית גדול, או אולי לצלם מקשה של אבטיחים לשביעות רצונו של החקלאי. לכל תחום שפה משלו, חברת צילום מקצועית למדה כבר להכיר את השפה המיוחדת לכל תחום ותחום ולחסוך לכל העוסקים במלאכה, זמן וגם לא מעט עצבים מרוטים.

  1. הכרת הציוד

מטיס חובב שמידי פעם מוכר שירותי צילום, קם בבוקר והולך לעבודה שלו כאיש תוכנה, או כמנהל שיווק בחברה זו או אחרת. מטיס-צלם מקצועי, קם בבוקר והולך לעבוד כמטיס-צלם, זה אומר שחלק לא מבוטל מזמנו הוא עסוק בלימוד מקצועי וחפירה לעומק בנבכי כלי הטיס המתוחכמים שהוא מפעיל והפונקציות המגוונות שלהן. הרחפנים החדישים, כוללים שכבות שונות של יכולות, שרובן אינן מוכרות למטיסים החובבים. מטיס מקצוען יכיר את כל הפונקציות על בוריין וידע להפיק מהמערכות מקסימום איכות ובטיחות במינימום מאמץ.

  1. התנהלות חוקית מול רשויות המס

חברה מרושיינת מחוייבת בדיווח מסודר ושקוף של פעילותה הן לרשות התעופה האזרחית והן לצרכי הביטוח; היות ופעילותה מתועדת, קשה לה יותר להתפתות לעבוד בשחור.

  1. ציוד לגיבוי וחלקי חילוף

הזמנת מטיס חובב לצלם באירוע חברה, אין מה לומר, זהו אירוע חד פעמי. אך, ביש מזל, רגע לפני ההמראה מתגלה תקלה ברחפן ולא ניתן לבצע את הצילומים. חברה מקצועית תגיע תמיד לאתר עם מערכת רחפן לגיבוי ועם חלקי חילוף בסיסיים שיאפשרו לה להתגבר על תקלות בשטח ולהבטיח צילום מוצלח בכל תנאי.

  1. אחריות

תוצר סופי איכותי ולקוח מרוצה הם כרטיס הביקור הטוב ביותר של כל עסק מצליח. חברה מקצועית, מעצם טיבעה, תהיה מחוייבת לתוצאה ולשביעות הרצון, פי כמה וכמה ממטיס חובבן שבא לעשות חלטורה בכמה מאות שקלים וללכת הביתה, יתרה מכך, האירועים או ההפקות אותם מצלם הרחפן, הם לרוב מושקעים ביותר וחד פעמיים, מה גדול מפח הנפש כאשר התוצר אינו משביע רצון. זיכרו, חברת צילום אווירי עם רחפנים היא עסק מקצועי ששמו הולך לפניו, לטוב ולרע, ומה חשוב יותר ללקוח מנותן שירות מחוייב, מקצועי, אשר אחראי ב- 100 % לתוצר אותו הוא מספק.