טיסה עם רחפן לחו”ל

בטיסה עם רחפן לחו”ל יש לקחת בחשבון מספר דברים :

על פי הנהלים היחסית חדשים של ארגון התעופה העולמי, כמות הסוללות האפשרית לטיסה מוגבלת ל 2 סוללות לאדם (יש נוסחה מסובכת יותר שמדברת על כמות החומר הפעיל, אבל כמעט אף אחד לא יודע להתעסק עם זה, בסופו של דבר בשלטי בטיחות בנמל תעופה כתוב עד 2 סוללות, וזה לרוב מה שתופס)
מנסיון העבר, בכמה כמה טיסות , יש מקומות שאכן מקפידים על זה ויש מקומות שלא.
אם טסים קבוצה של מספר אנשים מומלץ לפצל את הסוללות בין כולם, ובכל מקרה לקחת בחשבון שיתכן ולא יתנו לכם לעלות למטוס עם יותר מ-2

את הסוללות יש לפרוק למצב אחסנה (30-40%) , ולעלות אותם איתכם לתא הנוסעים – אסור להעביר את הסוללות בתא המטען .
המחמירים גם ישימו אותם בשקית ליפו מיוחדת , ומגנים על המגעים .
* הרחפן עצמו יכול לטוס בבטן המטוס, או בטרולי איתכם בתא הנוסעים, כמובן מומלץ בארגז/תיק קשיח

לכל מדינה יש את החוקים והרגולציה שלה בתחום התעופה, אין חוקים בינלאומיים שתקפים לכולם, ולכן מומלץ (ואף חובה) לברר מראש מה אומר החוק באותה מדינה, מה מותר ומה אסור , חיפוש מהיר בגוגל יראה לכם שכבר מספר תיירים ישראלים נעצרו ושילמו קנסות כבדים בחו”ל עקב הטסה לא חוקית של רחפן בניגוד לחוקי המדינה.
את החוקים ניתן למצוא באתר של DJI, http://www.dji.com/flysafe#regulatory-links
אבל הכי מומלץ לזה למצוא את האתר הרישמי של רשות תעופה במדינת היעד . בכל מקרה האחריות היא שלכם ולא של אף אחד אחר.

בחזרה לארץ יתכן ותתקלו בפקיד מכס שיעצור אתכם לבדיקה .
חובת ההוכחה של קניה מסודרת ותשלום מיסים כחוק הוא עליכם, כלומר חשבונית קניה מסודרת מחנות ישראלית. אחרת הפקיד יכול לטעון שקניתם את הכלי בחול ולדרוש תשלום מיסים נוסף ונוהל יבוא מלא לארץ (אישורים של רת”א ומשרד התקשרות )
כמו כן , כלים אשר לא מאושרים לכניסה לארץ (נתדר 5.8 וכו’ ) אם יעצרו לבדיקה, לא יכנסו חזרה לארץ .
בקיצור – חשבונית קניה חתומה ומסודרת שתואמת את המספר הסידורי של הכלי, זה הפתרון האידאלי למנוע צרות בכניסה לארץ .