טיפים לרכישת רחפן יד שניה

רחפן הוא כלי מאוד רגיש, ותמיד יכולים להיות נזקים או בעיות שיתעוררו בעתיד , כמו כל רכישה של יד שניה, בכל תחום, תמיד יש ספק , אבל אפשר לנסות להוריד את אחוזי הספק עם מספר בדיקות מסודרות. יש לא מעט כלים בשוק היד השניה, אם מופיעה נורת אזהרה מסויימת, לבדוק אותה או פשוט לוותר

בדיקות מקדימות: – מחיר תואם למחירי השוק ולא זול בצורה מחשידה (לקחת בחשבון ציוד נלווה וכו’) – לשאול, פרטני, לקבל פרטים מלאים על הכלי על השימוש שלו וכו, לשאול במפורש על תקלות תאונות או בעיות. – לברר מאיפה ומתי הכלי נקנה והאם יש אחריות בתוקף (עדיפות לכלי עם אחריות מחנות/יבואן “גדולה” בשוק, וכמובן עם הוכחת קניה – חשבונית ). – אם יש קבלה/חשבונית, להשוות למספר הסידורי של הכלי עצמו. – מומלץ לבדוק את ההיסטוריה של המוכר ברשת / קבוצה / פייסבוק. לראות אם לא עולות נורות אזהרה או חששות לגבי טיב המוכר. – בדיקה וזיאולית של הכלי, לאט ובסבלנות, שלמות של השלדה, מכות, פתיחות של פלסטיקה, חבלות סדקים או כל סימן שיעיד על תאונה / התרסקות מכה של הכלי, כנ”ל על אזור הרגלים, המנועים וסביבתם והגימבל והמצלמה.

בדיקות של הכלי על הקרקע. – בדיקה ויזואלית של הסוללות, נקי מכות חבלות נפיחות. – חיבור לאפליקציה, בדיקת מצב סוללות ומספר טעינות, מצב תאים (איזון). – בדיקת תקינות של הגיבמל שומר על איזון ויציבות . אין רעשים חריגים מהמנועים של הגימבל . (לשחק עם הרחפן דולק באוויר על היד) – להוריד פרופלורים ולשחק עם המנועים, פול גז, לבדוק שאין רעידות או רעשים מאחד המנועים. – לבדוק שאין סדקים בשלט בחיבור של האנטנות וכול הכפתורים עובדים, שליטה על הכלי על המצלמה וכו’… – מצב פרופלורים – תקינים שלמים ללא מכות או סדקים, ללא סימני שחיקה על החלק העליון (שחור או כסוף). – התקן הפלאפון/טאבלט תקין וחזק ללא רעידות או חוסר יציבות.

בדיקות באוויר : – שומר על מיקום ויציבות בגובה נמוך (עד 3 מטר) וגבוה (מעל 5 מטר). – הטסה למרחק של כמה מאות מטרים ובדיקת אות שידור ואות וידאו תקינים. – התנהגות של הגימבל באוויר , שמירה טובה על יצוב. – קו אופק ישר ומפולס (איזון של הגיבמל) בצילום. – בדיקת טיסה לכל הכיוונים, סיבוב, גובה, בלימה. –
(למתקדמים) בדיקת מצבי טיסה IOC) ומצב ATTI )

בנוסף : – לבדוק את המצלמה שמוציאה וידאו נקי ותמונות חדות (רצוי להגיע עם מחשב נייד לבדוק על מסך גדול). – להעזר בחברים שכבר נמצאים בתחום, שיוכלו לתת חוות דעת נוספת, או להמליץ על מוכר מהיכרות אישית. – ממליץ לעשות “זכרון דברים” עם המוכר אם יש דברם מסוימים שצריך להצהיר עליהם , כך שאם יתגלה מאוחר יותר בעיות וסתירות יש עדות כתובה. – אין בעיה עם כלי שעבר תאונה או תקלה, בתנאי שהמוכר הצהיר על זה בצורה הוגנת, והמחיר תואם את ירידת הערך. – לא הכל ניתן לבדיקה, לדוגמא סוללה שנשארה בחום הרכב, למשך מספר שעות כנראה תפגע אורך החיים שלה ולא בהכרח נוכל לדעת על זה . כלי שעבר תאונה, אפשר לחדש בקלות (החלפת פלסטיקה) ולהראות נוצץ וחדש , ולכן האמינות של המוכר הוא אחד הדברים החשובים ביותר.